Ketika Cinta Bertasbih

Waduh, ketinggalan keretapi jugak aku ni ek. Cerita nih dah lama keluar tapi aku baru tgk sekarang. Aku ni jarang tgk filem. Tapi alkisahnya bermula bila aku sesorang kt umah. Aku bukak channel TVAlhijrah ada plak tayang citer indonesia satu nih..

Layan punyer layan, best jugak ek cerita nih.. tengah syok-syok aku layan, tetiba plak keluar ayat ni.. ” bersambung…“..Aduhh!! Panas gak hati ase.. Almaklumlah cerita la tv, suka hati dia la nak buat bersambung ke ape ke..he3. Aku usyar la lam laptop aku mana tau kot2 ade cerita nih.. Ahaks, ada lak aku jumpa. Layan habis la. 4 jam kot cerita nih.. 2 jam untuk satu filem.. Filem nih ade dua.. Nasib baik aku ade dua2 cerita tuh..he3. Jom tgk ape cerita nih cakap..(walaupom aku tau aku agak lewat).

Cerita ni of cos la tentang cinta kan. Cinta yang aku tak dapat nak huraikan. Memang sweet giler la. Tetiba plak aku jadi mat jiwang nih..hu3..

 

Pelakon Utama..
Watak Heroin..he3..my feveret..
Watak pembantu yang mantap..lawa gak ek..hu3
watak pembantu jugak nih..
watak pendokong yang terbaik..ho3

Waduh2… Enak banget filem ini.. Tanpa perlu adengan yang peluk memeluk, cium- mencium namum mampu menarik penonton untuk menontonya. Element pencintaan tetap menjadi tunjang utama tapi tidak bercanggah dengan prinsip agama Islam yang dipegang.. Apepom aku suka sangat cerita nih. Buat korang yang masih belum tgk cerita nih, tgk2 lah yer..

AM: Teringin nak dapatkan isteri seperti watak Anna Althafunisa lam filem nih.. Halus, sopan santun tapi tegas dalam pendirian..

 

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

3 thoughts on “Ketika Cinta Bertasbih

  • June 24, 2011 at 10:32 am
    Permalink

    bukan senang tau nak dapat isteri solehah zaman2 sekarang ni.. jadi.. selamat mencari.. 🙂

    Reply
    • June 24, 2011 at 4:03 pm
      Permalink

      Dalam usaha mencari..semoga berjaya la yer..he3..doakan saya yer kak..

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge