Aduhai Artis: Terpaksa Sorok Duit Dapur Daripada Suami?

Jarang dengar cerita-cerita belakang pintu tentang artis macam ni. Meh, baca ni.

Ada seorang artis tempatan terkenal zaman 80-an, Puan F (nama dirahsiakan), pernah mengadu kadang-kadang dia terpaksa sorok duit dapur daripada suami supaya tak kehabisan untuk beli rokok dia.

“Suami saya bukan tak ada duit nak beli sendiri, cuma dia ada habit suka guna duit dapur untuk beli rokok. Frustlah, tapi bukan sebab duit cepat habis, tapi supaya tak galakkan dia beli lah,” katanya.

Menurut Puan F, suaminya semasa zaman remaja dulu, masa mula-mula merokok, dia suka pergi ke kedai runcit untuk beli snek ringan sambil membeli sekotak rokok. Dia suka beli kotak rokok tiap kali ke kedai runcit untuk pastikan stok rokok sentiasa ada.

Sekarang bila dah masuk alam dewasa ni, suaminya masih kekalkan habit yang sama.

“Entah kenapa, suka sangat pergi kedai runcit. Tak lain tak bukan duit dapur la dia cekau. Senang tak payah cucuk duit dalam ATM semua,” Puan F mengadu.

Suami dia ni suka beli rokok supaya bekalan sentiasa ‘cukup’ walaupun sebenarnya terlebih cukup dah tapi risau kalau-kalau tak ada ‘stok’ bila dah kehabisan.

Rokok Elektronik

Suatu hari tu, Puan F ternampak suaminya pulang daripada kerja dengan ‘sesuatu’ di tangan.

“Mulai hari ni, saya tak hisap rokok dah. Saya hisap **** ni,” kata suaminya sambil melambai-lambaikan satu alat yang saiznya lebih kurang macam rokok tapi nampak canggih dan cukup sleek.

Dengan penuh excited-nya, suami Puan F menerangkan yang peranti tersebut memberi pengalaman dan kepuasan yang sama seperti rokok. Suami dia cakap perisa dia ada macam-macam, tu yang seronok nak mencuba tu.

KINI TIDAK LAGI DENGAN ROKOK

“Free je saya dapat rokok elektrik ni yang memang berkesan!” kata suami Puan F yang juga menerangkan bahawa syarikat rokok elektronik tersebut kini memberikan 50,000 peranti berhenti merokok secara percuma.

“Tau tak, peranti ini adalah 95 peratus lebih selamat daripada merokok,” kata suami Puan Farah apabila dia selesai membuat kajian secara mendalam mengenai rokok elektrik tersebut.

Betul lah sebab bila Puan F membuat pencarian tersendiri dia juga meneliti kenyataan Agensi Kesihatan Awam England (PHE) yang menyebut penggunaan vapor diluluskan kerana kajian mereka mendapati penggunaan vapor adalah 95% lebih selamat dari rokok biasa.

Tapi yang paling best bukan sahaja suami dia tiba-tiba berhenti merokok (cepat pulak tu, selama ni bukan main liat) tapi duit dapur dia tidak lagi menjadi habuan ketagihan rokok dia tu.

“Dia tak mintak dah duit dapur tu selepas guna **** tu. Dia cakap dia boleh order online je untuk penuhi stok setiap bulan,” kata Puan F dengan gembira.

Sekarang ni kehidupan Puan F berjalan seperti biasa je, tapi masa terluang dengan suami tu dah makin bertambah dan bau rokok pun dah tak ada.

Kalau anda juga hendak menjalani kehidupan bebas rokok seperti suami Puan F dan hampir 250,000 lagi rakyat Malaysia yang telahpun berjaya berhenti merokok dengan peranti ini KLIK SINI.

50,000 peranti percuma menanti!

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

19 thoughts on “Aduhai Artis: Terpaksa Sorok Duit Dapur Daripada Suami?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge