#amirtravel: Membeli-belah Di Rantau Panjang

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca yang dikasihi sekalian. Sudah lama rasanya saya tidak menulis untuk slot #amirtravel ini ya. Namun kali ini saya ingin berkongsikan dengan anda semua mengenai Rantau panjang. Syurg membeli belah untuk semua.

Mungkin ramai yang masih belum tahu apa yang istimewanya tentang Rantau panjang ini tapi tempat ini sememangnya digemari oleh insan2 yang berpoket tebal dan suka melaram. Rantau panjang ini merupkan Golok versi Malaysia dan jugak merupakan Padang Besar versi Kelantan.

Pelbagai benda boleh didapati di sini. Dari pakaian, makanan, patung dan pelbagai lagi dengan harga yang sememangnya berpatutan. Saya memang rambang mata la kalau dating sini. Nasib baik duit waktu pergi tu tak banyak sangat. Terlepas la dari godaan membeli.

Dari koleksi pakaian yang ada semmangnya menarik dengan harga yang agak berpatutan. Jika anda pandai menawar, munking akan mendapat harga yang lebih murah. Saya sekadar menjeling sahaja apa yang dibeli oleh rakan saya.  Kalau ikutkan hati, memang inginku sapu bersih semuanya..hehe3

 

Apepun Rantau Panjang merupakan salah satu tempat yang menarik untuk anda lawati jika berkunjung ke negeri Che Siti Wan Kembang ini. Jangan rambang mata sudah!

 

AM: Pertama kali menjejakkan kaki ke sini setelah 5 tahun tidak ke mari. Memang penuh kelainan.

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge