Awekku, Awekmu Jua…

Assalamualaikum!! Hola.. pa habaq semua? sehat ker? Moga2 sehat semuanya neh.. Entri kali ni aku sekadar ingin bertanya pendapat anda semua jer. Harap-harap anda boleh bantu ya..

Ada sebuah masalah:

Ada sorang mamat ni, dia memang baik sesangat ngan sorang pompuan nih. Untuk senang, kita namakan mamat tu ngan nama Farid  dan pompuan tu ngan nama Diana. Diorang berdua nih dah lama kawan. Dulu kawan biasa biasa jer. lepas tuh jadi kawan luar biasa sikit. Lama-kelamaan jadi ler rapat jugak. Di situ tak de masalah lagi.

Nak dijadikan cerita, Si Farid nih ade ler kawan rapar bebenor namanya Syamsul. Mereka berdua ni rapat jugak la. Serapat Farid ngan Diana. Tapi Farid ngan Diana tu rapat yang jenis lain sket..

Pada suatu hari, (dah macam story telling dah).. Masa si Farid ngan Syamsul ni berborak, tetiba plak si Syamsul nih tercakap yang dia dah lama minat kat si Diana nih. Patut la Farid tengok yang si syamsul ni selalu ushya si Diana. Tapi si Syamsul ni tak tahu pom yang si Diana tu memang rapat ngan si Farid nih.

Persoalannya:

Kalau la anda si Farid tu, macamana perasaan anda dan apa nak buat.. Bagitau si syamsul tentang hubungan anda ngan diana? Kalau cakap, anda rasa persahabatan anda lepas tu camna. akan jadi cam biasa ke ade lain.. Ke nak kasi je diana tu kat Syamsul sebab anda memang tak nak pom kt Diana tu.. atau ape lagi?

Please state your opinion.. Really need your opinion.. komen yer.. Penting nih..

 

AM: Tiada kena mengena dengan yg hidup mahu yg meninggal dunia.. ha3

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

7 thoughts on “Awekku, Awekmu Jua…

  • October 1, 2011 at 4:57 pm
    Permalink

    sy sarankan FARID jadi manusia SELLFISH aka JUALIKAN , sebab , si SYAMSUL tu SYOK SENDIR jee , blablabla .. 😀

    Reply
  • October 1, 2011 at 5:04 pm
    Permalink

    Kekejaman yg KENA PADA masanya + tempat , *hahaha , jadi org kejam MEMBANGGAKAN
    Yuyu baru jer tulis pasal..Wakakakaka !

    Reply
    • October 1, 2011 at 5:19 pm
      Permalink

      Tu pandangan orang pompuan.. Orang laki plak lain pandangannya..hu3 😀

      Reply
  • October 1, 2011 at 7:06 pm
    Permalink

    hmmm…follow the flow je la kot…
    err…ntah~hahaha

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge