Ku Anti Haiwan Ini.. Nyah Kau Dari Sini

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Macamana keadaan tempat anda semua? masih dilanda hujan? Tempat aku masih dilanda hujan sekali sekala namun kebiasaan panas terik di sinag hari.

Baiklah pabila hari hujan semua kita sedia maklum akan kehadiran binatang yang tidak dijemput seperti nyamuk dan katak. Namun entri pada kali ni aku nak cerita pasal nyamuk. Aik? apasal plak nyamuk ek? Takde ke binatang lain kau nak cerita Amir oi..haha3. The reasons why I’m gonna story about nyamuk today is because I hate this animal very much!

Masa hujan la haiwan ni aktif. Aku memang anti betul dengan nyamuk nih. Paling aku bengang bila waktu nak tidur. Kalau dia nak sedut darah aku banyak mana pun aku tak kisah la asalkan jangan berbunyi kat tepi telinga aku, Dah la gigit tu gatal tak keruan jadinya. Tambah-tambah kalau gigit kat tapak kaki. memang gatal la. Nak garu pon tak boleh kat tapak kaki.

Waktu kat kampung, konform ku akan pasang umat nyamuk sekeliling aku. Tapi nyamuk kat kampung ni kuat. 3 keping ubat nyamuk aku guna pom still berjaya gigit aku. Kesudahan yang terbaik, tidur dalam kelambu..huhu3, Tidur bawah kipas angin pun ok jugak. Tapi aku lebih suka tidur dalam kelambu sebab yakin aku bebas dari benda alah kecik tu.

Hari tu aku ada shout kat twitter tanya kawan-kawan apa binantang yang mereka tak suka dan kenapa, ramai yang tak suka binatang tersebut bersama sebab masing-masing.

Teria kasih atas perkongsian anda semua ya. Banyak jugak yang tak suka haiwan yang melata ek seperti lipas dan tikus nih..huhu3. Apepun setiap makhluk ciptaan Allah ada kebaikkannya yang tersendiri. Nyamuk jugak diperlukan bagi mengimbangi kitaran hidupan alam ini. harap-harap nyamuk baca entri aku n dan tak ganggu aku lagi.. (hahaha sengal!)

AM: Anda pula apa haiwan yang anda tidak suka? Dan kenapa?

 

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

29 thoughts on “Ku Anti Haiwan Ini.. Nyah Kau Dari Sini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge