May 20, 2024
Lain-Lain

Pahitnya Ubat!! Aku Tak Suka Ubat!!

Ubat oh Ubat kenapa engkau pahit?

Macamana aku tak pahit, memang itu rasa aku 2x

(nyanyi ikut rentak lagu bangau oh bangau)

Muahaha3..siap ade nyanyi2 lagi entry aku hari ni. Harini aku nak bagitahu korang sedikit sebanyak tetang ubat nih. bukan nak tunjuk pandai yang aku nih ahli farmasi ke atau doktor ke..tapi hanya untuk perkongsian pengalaman..he3

Aduhai, aku ni memang xsuka la ubat nih. Sejak kecil lagi aku ni anti ngan ubat. Bukan xminat makan tapi xsuka akan rasanya yang pahit tu. Tapi apakn daya aku kena makan la jugak Vitamin C setiap malam untuk menjaga kesihatan diri aku nih. Ubat nih pom pahit jugat sebenarnya. tapi aku telan je pakai air. Ubat tu kecik je tapi minum air tu macam satu tempayan la pulak.

Haha3..kat atas tu la rupa aku time makan ubat.. Muncung macam cencurut sudah. Tu bukan coklat Nips tu ya. Tpi serius xbest makan ubat. Banyak orang bagitau cara2 untuk makan ubat tak nak kasi pahit ni. Ade yang cakap makan dengan pisang la. Makan dengan nasi la.. letak dalam roti la. macam2 petua la yang aku dapat xnak kasi pahit nih. Tapi bagilah seribu petua pom, ubat tetap ubat. Tapi nak wat camana kan, demi kesihatan, ku telan jua..muahaha3..sedih giler ayat. tapi itulah kenyataan. Aku rasa bukan aku seorang je yang mengalami situasi nih. Mesti korang pom xsuka makan ubat jugak kan. ye ke? Ape kate korang?

AM: Orang tua2 selalu pesan, kalau tak pahit, bukan ubat la namanya..keh3. Korang suka ke makan ubat?

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

4 thoughts on “Pahitnya Ubat!! Aku Tak Suka Ubat!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *