Tips Berpuasa Untuk Anak-Anak Bersama Wardina

Assalamualaikum semua? Ape khabar ek korang semua? Macamna puasa? Setakat nih ok ke? Alhamdulillah, mesti semua ok kan.. Syukur kepada Allah sebab masih diberi peluang untuk korang berjumpa nga Ramadhan tahun nih kan.

Ok la, aku xmau la nak berborak panjang. Tapi aku nak kongsi sket video yang aku tengok kt youtube tadi ngan korang semua. Untuk anda yang dah kahwin dan punya anak tuh boleh la tengok ek. Bagi yang rasa diri dia kanak2 yang baru belajar puasa tu pom boleh tengok jugak. Alaa sekadar perkongsian bersama jer. Budak2 remaja pom leh tengok jugak. Mana la tau kot2 leh dapat anak lam masa 2 3 tahun lagi..he3. Video ni sebernanya untuk rancangan Syoknya Puasa. Tapi ni bersama dengan Wardina. Lama gak xtengok akak Wardina ni kat TV ek.Almaklumlah masih dalam rehat..Ermm

Amacam? dapat tak sikit2 tips? Baguslah kalau dapat. Actuallly bukan senang nak suruh anak2 berpuasa nih. Aku dulu pom bukan main susah lagik. Walaupon kekadang ade puasa yok-yok..hehe3.. Seriuosly memang susah la. Kalau yang dah biasa makan bebanyak tuh tetiba nak suruh xmakan waktu siang kan. Tapi melentur buluh biarlah dari rebungnya. Kalau dah didik dari kecil tuh, InsyaAllah nanti besar tuh dah terbiasa dan ok la bila dah lelama.. Ni tidak, dah besar pom masih liat lagi nak puasa. Aku jarang bebenar lihat orang xpuasa nih. Tapi sejak aku kerja kt 7-Eleven nih, byk gak la aku jumpa orang yang xpuasa nih. Macam2 cara diorang beli makanan nih. Yang ni aku akan kongsikan di lain entri. InsyaAllah.

Apepom, amirnawawi nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa kepada teman sekalian. Jadikan bulan puasa ini sebagai medan mentarbiah diri kita. Semoga bulan ramadan kali ini membawa seribu rahmat kepada kita.. Aminn

AM: Tengah siapkan kad2 raya nih. Nak pos tapi banyak tak tahu alamat. Kalau ade teman2 pembaca yang nak kat raya tuh lehla bagitau amir ek.. Ok Chow dulu..

Kalau anda rasa perkongsian nih bermakna, tekan like kt bawah nih supaya yang lain dapat membacanya jugak [important] Tekan Like Kat bawah yer =)[/important]

 

 

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

8 thoughts on “Tips Berpuasa Untuk Anak-Anak Bersama Wardina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge