Ustaz Zamri dan BERSIH

Assalamualaikum semua!! Apa khabar? Sehat ke tidak ek? Entry kali nih aku nak cherite sket ler pasal Perhimpunan BERSIh aritu. Blogger lain dah kecoh2 dah pasal perhimpunan tuh. Aku hari nih baru berkesempatan nak tulis pasal BERSIH nih..

Dalam banyak2 entri yang aku baca pasal bersih nih, aku tertarik dengan gambar yang satu nih. gambar Ustaz Zamri yang turut serta dalam perhimpunan itu. Korang xkenal ke Ustaz Zamri nih? Alaa yang jadi hos lam rancangan TV 9 tu la. Dulu rancangan yang dia mengacara ialah rancangan MARI MENGAJI dan sekrang rancangan ADIK DAN AL QURAN..

Ok lah ni lah gambar yang aku maksudkan tuh..

Ustaz Zamri di Perhimpunan Bersih

Ok tu lah gambar Ustaz Zamri kt perhimpunan Bersih hari tuh. Lepas tersebarnya gamabr nih, ramai jugak la yang mengecam beliau terutama blogger Pihak Kerajaan. Habis dicerca maki Ustaz nih sorang. erm, tapi ustaz nih ada wat kenyataan kt fb dia tentang hal nih. Aku ada print screen untuk korang baca. Jom tengok apa kata Ustaz tentang hal ini.

kredit to fb Ustaz Zamri

Ok. Tu lah komen Ustaz. Apepom setiap orang mempunyai pandangan tersendiri. Hormatilah pandangan mereka..

AM: Entri nih just nak tunjuk kebenaran jek. Aku xpihak mana2 parti sebab aku belum cukup umor pom lagi..he3

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

4 thoughts on “Ustaz Zamri dan BERSIH

  • July 13, 2011 at 12:27 pm
    Permalink

    btul ckp ustaz tu…rase sedih sgat bce blog2 skrg ni…sume cter pasal bersih…bkan nk komen ape, cume nk ckp…parti tu x slah, sama ada kerajaan atau pembangkang…yg slah org2 dlam parti tu sndiri…msing2 caci mencaci dan maki memaki sesama sendiri…mengatakan bhawa pihak yg ini tidak layak masuk syurga, pihak yg itu patut masuk neraka..yg sblah knan dikatakan keji, yg sblah kiri dikatakan menggunakan taktik kotor…dan bermacam2 lagi…tpi sdar x mereka?diantara mereka, tiada sebarang perbezaan pun…same sahaja…kerana gila kuasa, tamakkan harta, politik yg hanya sementara kt dunia ni…mereka sanggup menidakkan hubungan persaudaraan sesama islam?terlalu kecewa dengan rakyat mlaysia…umpat keji sperti satu perkara yg dipandang ringan..sedangkan dalam islam dianjurkan supaya bercakap dengan perkataan yg pling sopan…Nabi Muhammad S.A.W adalah sebaik-baik contoh yg patut diikuti…sedarlah wahai rakyat malaysia…jgan kerana politik yg sementare kt dunia ni, korg jadi manusia yg xde hati perut dan bercakap ikut sesuka hati…andai Nabi Muhammad S.A.W. masih hidup hingga skrg, pasti Baginda terlalu sedih melihat ummat Baginda berpecah belah…
    P/s: Ya Allah Ya Tuhanku, KAU tunjukkanlah kekuasaan dan kebenaranMu…

    Reply
  • July 13, 2011 at 8:09 pm
    Permalink

    ..ramai yang tak tahu apa2 pasal politik lepas tu sibuk nak cakap…lepas tu semangat memperjuangkan perjuangan yang tak ada kena mengena dengan isu yang di utarakan..semua kerana ikut ikutan dan malas membaca, mendalami , memahami dan menilai sesuatu benda secara objektif.

    komen berdasarkan isu bukan berdasarkan hal hal luar isu…blogger pun ada yg mcm tu..menulis macam nampak pandai tapi bila menulis cuma menulis balik apa yang ada di tv3,berita harian dan utusan atau harakah…cuba menulis mengikut pemahaman sendiri…nilai BERSIH dari kacamata isu itu…bukan berdasarkan hal hal lain yang boleh di bincang pada masa lain…

    Reply
  • July 21, 2011 at 12:00 pm
    Permalink

    rezeki..Allah yg bg.. bkn umno bn yg bg..tunggulah balasan bg org yg zalim, pencacai2nya dan penyokong2nya..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge