Aku Nak Kahwin!

bayangkan yang ni aku..erm..

Alhamdulillah selesai sudah aku menghadiri kursus kawin hujung minggu lepas. gembira tidak terkata aku pabila selesainya kursus tersebut. bukan gembira sebab ape, aku gembira kes aku dah maju selangkah kehadapan dalam proses nak kawin ni.. he3.. gatal betul la aku ni sekrang ek. mesti korang ingt aku ni betul2 gatal tapi itulah hakikatnya kan. Semakin meningkat dewasa ni, semakin tinggi la keinginan untuk mencintai dan dicintai lah kan..he3.. berbicara tentang cinta la plak ..

Banyak slot yang aku kena hadiri untuk memastikan aku mendapat sijil ni.. bukan senang tau. macam nak dapat lesen kereta la gak kan. byak proses yang nk kena kita penuhi dan buat. tapi yang bestnyer aku dapat byk ilmu yang baru dalam ceramah2 yang dari pelbagai ustaz dan ustazah ni. yang aku xleh blah ialah time ceramah kesihatan daripada Dr. Adeinuar. Memang sempoi la Dr ni. selamber je cakap benda2 yang jenis2 privasi tu. tercelik jap bijik mata para hadirin dengar. Riuh sedewan bila Dr ni bagi ceramah. memang 18SX betul la ceramah dia nga gambar yang dia tunjuk. nasib baik para hadirin ni 20 tahun dan keatas semua. Dan the youngest peserta is ME!! semangat betul aku kan. Sampaikan aku ni la peserta paling muda sertainya..he3..

Ilmu rumahtangga ni banyak sebenarnya. Apa yang aku dapat dlam kursus ni membuatkan aku terpikir sejenak. Banyak sungguh dugaan yang bakal ditempuh di alam rumah tangga ni. Kahwin ni bukan sehari jua je. tapi buat selama-lamanya. InsyaAllah.. banyak jugak tips yang dapat daripada kursus ni..(InsyaAllah aku kongsi la dengan korang semua di lain post..tunggu ye). Tips2 untuk berkomunikasi juga aku belajar. Salah berkomukasi jugak merupakan faktor penceraian. Dan daripada data yang ada pada JAIP menunjukkan yang salah berkomunikasi ataupun miscommunication adalah punca penceraian yang tertinggi iaitu melabihi 50%. Mak ai.. Byak bebenor ye.. baru la aku tahu.

Lepas habis kursus  ni, byk lagi step yang perlu dibuat untuk berkahwin ye.. jangan gelojoh2. sabar je dulu.. he3.. kena gi spital la. pejabat agama la.. mcm2 lagi kena buat. Tapi kalau buat yang kena kahwin “darurat” tu, erm xtau la aku macamana.. tapi pekara yang paling penting untuk berkahwin ialah kena la ada calon pasangan. Xkan nak kawin seorang diri je kot. kawin sorang diri tu bukan kawin namanya, tu benda lain tu. Gila isim agaknya.. he3.. Tu la juga menjadi masalah terbesar aku untuk kahwin. Aku xde calon la!!!

Sape nak jadi calon aku?????? Muahaha3.. Bapak xde maruah aku nak iklankan diri kat sini ek.. ho3. Once again aku nak tanya.

SAPE NAK JADI CALON ISTERI AKU??? HO3

 

.Sape2 ade adik lepasan SPM or korang sendiri lepasan SPM bolehlah klik kat sini ek.——> klik sini

 

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

11 thoughts on “Aku Nak Kahwin!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge