Pinjam Reti, Pulang Balik Tak Tahu

Assalmualaikum dan salam sejahtera buat semua blogger yang dikasihi lagi disayangi sekalian. Semoga anda berada dalam keadaan sihat sejahtera di samping keluarga tercinta hendaknya. Baiklah pada entri kali ini ingin saya kongsikan dengan anda semua ragam sebahagian manusia ini. Saya yakin anda pernah alami benda ini. Ataupun anda sendiri yang membuatnya!

Pinjam reti, nak pulangkan tak tahu,.  Pernah tak orang meminjam barang anda dan berkata akan pulangkan semula setelah menggunakkkannya. Namun kita pun tunggu tak tiba-tiba kembali pula.

Pinjam tak reti hantar

“Eh pinjam baju kejap”

“Pinjam kasut kejap”

“Pinjam motor kejap”

“pinjam pemadam kejap”

Banyak jenis pinjam lagi la. Mulut manis masa pinjam, tapi masa nak pulangkan u bukan kemain lama. Kalau kita taknak guna dah tu takpe la. Tapi kita pun ada keperluan lain juga. Tapi nak tunggu barang kembali tu lama gila. Kalau yang pinjam selalu tu lagi parah. Takkan setiap kali pinjam kita sendiri yang nak kena pergi hadap mintak balik. Dah pandai guna, pandai la pulangkan. Kecualilah tu harga persendirian kau.

Bagi jenis-jenis manusia yang tahu pinjam tapi tak reti hantar balik ni mohon sedar diri. Kan aku pinjam bini kau tak pulangkan balik kan macamana. hahaha. Apapun semoga kalian bukan dari jenis yang pinjam tak reti hantar ni.

AM: lagi elok pinjam tak reti hantar dari curi. Pinjam sekurangnya kita tahu siapa yang ambil. Kalau curi memang lesap begitu sahaja la.

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

13 thoughts on “Pinjam Reti, Pulang Balik Tak Tahu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge