Selamat Hari Ibu..

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua. Hari ni merupakan hari ibu2 sedunia. Aku xtahu la plak bila hari ibu nih. Dia sebenarnya berdasarkan ape ek? Berubahke setiap tahun? Apepom aku nak ucap selamat hari ibu la buat semua hari ibu di dunia nih. Yang aku ingat, tahun lepas hari ibu jatuh bersama dengan hari lahir ibu aku. Kiranya dua dalam satu la.

Sememangnya ibu adalah insan yang memang byk berjasa dalam hidup setiap insan. Aku sayang sangat akan ibu aku.Aku konpom korang pom sayang akan ibu korang kan. Aku tersentuh jugak la bila baca satu ayat atau karangan pasal ibu nih kat facebook kawan aku nih. Korang tengok lah sendiri ape dia tuh.

When i came home in the rain,

Brother asked, why you didn’t take an umbrella,

Sister advices, why didn”t you wait until rain stop,

Father angrily warmed, only after getting cold you will realized,

But mother, while drying my face and hair says,” Stupid rain, couldn’t wait, till my child come home”

These are mothers

Itulah kata-kata yang agak mengharukan. ibu engkaulah ratu hatiku. Tanpamu, siapalah aku di dunia ini. Selamat hari ibu semua.

Kata-kata kat atas tu aku ambik kat rumate aku. Korang pom usyar2 la kt blog dia jugak ek kt sini. Selamat malam. Semoga berjumpa lagi.

AM: Dah lama tak jumpa ibu nih. Dah sebulan tak jumpa. InsyaAllah minggu depan aku balik. Ibu wait for me..ha3

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

6 thoughts on “Selamat Hari Ibu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge