Zalora Penipu?

Tapi betul ker Zalora ni penipu? Barang yang dipilih tak sampai? Kualiti kurang? sehari pakai basuh terus luntur warna la dan sebagainya yang lain. Sudah! Lenyapkan semua fikiran negatif itu dan mari dengar pengalaman aku pula

Assalamualaikum dan Salam sejahtera buat semua pembaca blog yang budiman sekalian. Semoga kalian berada dalam keadaan sihat sejatera di samping keluarga tercinta hendaknya.  Pada kali ini aku ingin menulis sedikti mengenai pengalaman aku membeli secara dalam talian dengan pihak Zalora.

 

[pullquote align=”left|center|right” textalign=”left|center|right” width=”30%”]Yang menakjubkan, sejam  selepas pembayaran dibuat, barang aku telah selamat dipos! Wah pantas sungguh pihak mereka bekerja.[/pullquote]

Untuk makluman semua, Zalora adalah sebuah laman web yang membolehkan kita semua shooping online. Terdapat lebih 600 jenama dan 30000 barangan di Zalora. Mesti rambang mata kita nak memilihnya.

Tapi betul ker Zalora ni penipu? Barang yang dipilih tak sampai? Kualiti kurang? sehari pakai basuh terus luntur warna la dan sebagainya yang lain. Sudah! Lenyapkan semua fikiran negatif itu dan mari dengar pengalaman aku pula

Akhir bulan Oktober lepas aku telah membuat satu transaksi pembelian di Zalora. Aku beli 2 helai baju dan 2 pasang kasut. Almaklumlah aku ni pengumpul kasut tegar. Kau ingat perempuan jer suka shooping? Aku pun suka la..haha. Tak percaya boleh tengok balik entri ini.

Serius! Memang rambang mata untuk aku memilih di Zalora. Akhirnya pada pukul 8.45 pagi aku selesai juga memilih. Dah bayaran dibuat.

confirm

Yang menakjubkan, lebih kurang pukul 11 pagi, sejam lebih selepas pembayaran dibuat, barang aku telah selamat dipos! Wah pantas sungguh pihak mereka bekerja.

Shipped

Namun tidak seindah khabar yang diterima. Walaupun pihak mereka sedaya upaya untuk menghantar secepat mungkin, namun pihak kurier yang bermasalah! 5 hari terpaksa ku menunggu sebelum parcel ku terima. Erm, namun ku ajukan jua pertanyaan di twitter. Pihak Zalora tekun dan sabar jer melayan kerenah aku, walaupun hakikatnya bukan salah mereka.

23 shipped namun 28 baru delivered
23 shipped namun 28 baru delivered

 Takpe la. yang penting barang selamat sampai. Mungkin perkhidmatan kurier tu yang perlu dipertingkatkan. Lagipun kurier tu bukan ada hubungan apape pun ngan Zalora.

Mungkin selepas ini akan berurusan lagi dengan Zalora.

Banyak lagi pilihan kasut yang aku nak pilih.. Yuhuuuu!

AM: Beribu gaya, beratus jenama.. Ewahhh!

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

34 thoughts on “Zalora Penipu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge