Berblog Boleh Dapat Duit Ker? Serius Bohong!

Assalamualaikum dan Salam sejahtera buat semua pembaca blog budiman sekalian. Apa khabar? Mesti semua gembira sebab cuti awal Muharam campur sekali ngan cuti Deepavali kan? Saya tak kesah cuti tu sebab memang sekarang saya bercuti mid-semester. Seminggu pulak tu.

Apapun hujung bulan Oktober sudah pun berlalu. Semestinya para blogger sekalian sibuk untuk menuai hasil dari blog mereka kan? Mana tidaknya, berduyung-duyung blogger menulis tentang mereka cashout earning mereka. Berikut beberapa blogger yang menulis tentang pekara tersebut

terbaik

AnisSempoi

Mek Onie Gojes

Mr Jocko

Itu antara entri dari blogger yang sempat saya baca. Mesti beratus-ratus blogger lain yang turut menulis entri yang sama. Sampai ada seorang kawan saya tanya,

Betul ke tulis blog ni boleh dapat duit? Macamana? Ke korang ni bohong jer?

Sentap tak soalan dia? Macam blogger ni berbohong plak. Macamana orang ramai tak curious nak tahu kalau kebanyakkan blogger dok tayang amaun cashout mereka. Berbulu la mata orang ramai melihatnya.

Walau tak banyak, sikit pun ok per. Pelan-pelan kayuh
Walau tak banyak, sikit pun ok per. Pelan-pelan kayuh

[pullquote align=”left|center|right” textalign=”left|center|right” width=”30%”]Apapun biarlah sesuatu pekerjaan yang kita lakukan tu dengan passion, semangat yang tinggi[/pullquote]

Apepun betul ke tidak boleh dapat duit dari blog tuh, bolehlah kalian cari di Google. Berpuluh malah beratus entri dah ditulis oleh blogger mengenai hal ini. Malas plak aku nak ulas panjang. Aku rasa aku pun pernah juga tulis pekara ini.

Tapi ramai orang ingat tulis blog sehari terus dapat duit beribu. Ohmai! Kalau macam tu ramai la orang jadikan blogger ni kerja tetap mereka. Konform pegawai bank ni pun berhenti kerja dan dok menaip kat rumah jer memanjang.

Apapun biarlah sesuatu pekerjaan yang kita lakukan tu dengan passion, semangat yang tinggi. Bukannya main hentam dan tangkap muat jer.. Buatlah dengan bersungguh-sungguh dan insyaAllah hasilnya akan tiba jua. Tidak banyak, sikit pun jadilah.

Cukup menarik entri yang ditulis oleh Kak Kujie ini. Boleh dijadikan rujukan oleh para blogger untuk menulis. Tak kira la blogger baru ataupun lama.

 

 

AM: Aku pun cashout jugak duit dari Nuffnang semalam. Alhamdulillah. Start bulan nih, setiap bulan aku akan terima cek dari Heritage House tu. Tak dari Nuff, dari Churp-churp la..

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

47 thoughts on “Berblog Boleh Dapat Duit Ker? Serius Bohong!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge