Beruntung Warga Wilayah Persekutuan Ada RUMAWIP

Beruntung Warga Wilayah Persekutuan Ada Rumawip | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah dalam entri kali ini saya ingin kongsikan dengan anda semua mengenai Rumawip.

Apa itu Rumawip? Rumawip adalah singkatan kepada Rumah Wilayah Persekutuan. Saya baca punya baca dan saya mendapati terdapat banyak pekara menarik mengenai Rumawip ini. Jadi saya rasa terpanggil untuk turut sama berkongsi dengan anda semua.

Rumawip adalah singkatan kepada Rumah Wilayah Persekutuan

Dalam suasana yang agak mencabar sekarang ini, banyak warga kota yang bersuara sukar untuk mereka mendapatkan rumah pada harga yang mampu milik. Dengan kepesatan ekonomi dan permintaan rumah yang semakin tinggi, sukar untuk golongan pertengahan mendapatkan rumah di bandar besar ini.

Jadi menjadi kewajiban untuk pihak kerajaan menyelesaikan masalah perumahan ini. Kerajaaan di bawah Kementerian Wilayah Persekutuan telah mengambil inisiatif dalam menyelesaikan masalah ini dengan mewujudkan Rumawip. Semoga dengan pembinaan rumah ini, mampu memberikan lebih keselesaan kepada warga kota.

Menarik juga sebenarnya bila saya melihat Rumawip ini. Ianya cukup besar dan selesa dengan kawasan kejiranan yang terjaga rapi. Selain itu juga, ianya dilengkapi dengan kemudahan asas yang mencukupi seperti lengkap dengan fasiliti asas seperti kolam renang, gimnasium, taska, taman permainan, dewan serbaguna, kamera litar tertutup, sistem keselamatan 24 jam dan lot letak kenderaan setiap unit.

Ayuh! Ikuti lagi pembacaan anda kerana saya akan kongsikan apa lagi kelebihan Rumawip ini.

Siapa yang layak memohon Rumawip?

Rumawip ini merupakan rumah yang layak dimohon oleh sesiapa yang bergaji bawah RM10,000 bagi yang bujang dan bawah RM15,000 bagi yang berkeluarga, bekerja atau menetap di Wilayah Persekutuan semasa permohonan dibuat, selain sekatan penjualan selama 10 tahun untuk mencegah spekulasi hartanah.

Bagaimana untuk memohon Rumawip?
Bagi anda yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Rumawip dan cara permohonan bolehlah melayari medium seperti di bawah
Kenapa perlu mohon Rumawip?

Anda perlu memohon Rumawip kerana ianya salah satu inisiatif kerajaan untuk membantu golongan sasar dalam mendapatkan rumah sendiri. Ini kerana harga yang ditawarkan cukup berbaloi dan mampu milik. Setiap unit RUMAWIP berharga RM300,000 dan ianya boleh dimiliki oleh sesiapa yang layak.

Apa yang menariknya, setiap unit rumah yang dibina di bawah program ini adalah berkeluasan dari 850 hingga 1000 kaki persegi. Keluasan ini merangkumi ruang tamu, ruang makan, 3 bilik tidur, 2 bilik air, dan ruang balkoni.

Dimana lokasi Rumawip?

Sudah namanya Rumah Wilayah Persekutuan, pastinya ia berada di Wilayah Persekutuan iaitu Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan. Namun usah khuatir kerana lokasi pembinaan Rumawip ini cukup strategik.  Sejumlah 80,000 unit rumah mampu milik akan dibina di Wilayah Persekutuan menjelang tahun 2020 di mana 50,000 unit akan dibangunkan di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 20,000 unit di Wilayah Persekutuan Putrajaya dan 10,000 unit di Wilayah Persekutuan Labuan.

Buat masa sekarang,  terdapat beberapa projek yang dibuka untuk permohonan. Antara projek tersebut adalah:

Untuk yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang projek yang lain bolehlah melayari medium seperti di bawah;

Rumawip

Jadi bagaimana? Menarik bukan Rumawip ini. Beruntung rakyat di Wilayah Persekutuan dapat menikmati tawaran sebegini.

Jadi tunggu apa lagi, mohonlah sekarang Rumawip ini dan dapatkan kediaman pertama anda yang selesa dan terbaik.

amirnawawi

Penulis yang sentiasa memikirkan tentang masa depan.

44 thoughts on “Beruntung Warga Wilayah Persekutuan Ada RUMAWIP

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge